zondag 28 maart 2010

De zaak Isabella (verantwoording)


Het is zondagavond 28 maart 2010, tegen tienen, Braziliaanse tijd, als ik publiceer. Een gedenkwaardige dag, een gedenkwaardig uur. Twee jaar geleden is op eenzelfde zondagavond in São Paulo een schattig en gezond vijfjarig meisje op brute wijze vermoord. Isabella heette ze. Haar dood heeft Brazilië twee jaar in de ban gehouden. Deze week was het proces. Isabella heeft mij ook geraakt, ik kon er moeilijk van loskomen. Misschien omdat haar glimlach leek op die van mijn dochtertje, die ik al jaren niet meer heb gezien wegens scheiding en enorme ruzies. Maar misschien ook niet. Hoe dan ook, ik heb geschreven over de zaak Isabella. Het is veel, maar het moest. Drie afleveringen. Die zijn hieronder te lezen. De eerste over de historie van de zaak, de tweede over het proces en als toetje nog een persoonlijke analyse.

1 opmerking:

  1. Hee Norbert!
    Leuk dat je mijn blog volgt! Ik heb veel verhalen van jouw blog ook met veel plezier gelezen! Kan natuurlijk ook niet anders he, als (ex)-journalist!

    Je kunt het erg mooi verwoorden, had ik die capaciteiten maar, haha!
    Door je verhalen heeft het land Brazilie mijn interesse wel gewekt moet ik zeggen!

    Mocht ik nog tijd (en vooral geld) over hebben, bestaat er eventueel een kans dat ik een tripje wil maken. Maar waar dit naartoe moet gaan ben ik nog niet helemaal uit.

    Mij trekt in ieder geval Z-Amerika erg aan.
    Ik ga je blog verder bijhouden.

    En erg leuk dat je iedere keer een reactie plaatst!

    Groetjes,

    Tjeerd

    BeantwoordenVerwijderen