donderdag 24 februari 2011

KNVB bevestigt Brazilië-Oranje wél (94)

Een woordvoerster van de KNVB kan de oefeninterland tussen Brazilië en Oranje op zaterdag 4 juni dit jaar nog niet bevestigen. Zo meldt de Nederlandse pers deze week het nieuws over deze wedstrijd, die inderdaad op zaterdag 4 juni wordt gespeeld en wel in het stadion Serra Dourada in het Braziliaanse Goiãnia. Het is inmiddels donderdag 24 februari, half vier ´s middags Nederlandse tijd. Al twee dagen publiceert de Braziliaanse pers met veel bombarie over de oefeninterland. Alleen het aanvangstijdstip is nog onbekend.
Vreemde zaak. Vanwaar die stilte vanuit Zeist? Woensdag 23 februari. Ik haal de officiële site van de KNVB op en stuur een mailtje. Zomaar een schot voor de boeg. ´Mijne dames en heren, hierbij bied ik mijn diensten aan gezien Oranje op zaterdag 4 juni aanstaande een vriendschappelijk duel speelt in het Braziliaanse Goiãnia, in het stadion Serra Dourada. Ik ben 53 jaar, woon acht jaar in Brazilië en wel in Goiãnia. Ik ben oud-journalist, ben uiteraard het Portugees machtig en geheel bekend met de Braziliaanse cultuur. Kan handig zijn.`
Een mailtje van de KNVB valt donderdag 24 februari in mijn postvak, tijdstip is 12.15 uur Nederlandse tijd. Tot mijn grote verbazing lees ik het volgende: ´Hartelijk dank voor uw aanbod. Het duel wordt gespeeld in Brazilië en wordt georganiseerd door de Braziliaanse Voetbalbond (Confederaçao Brasileira de Futebol). Uiteraard zal de CBF ook zorgen voor eventueel een tolk. Uw diensten kunt u aanbieden aan de CBF: cbfgeral@cbf.com.br. Nogmaals hartelijk dank voor uw aanbod!` Als dat geen bevestiging is.
(Meer nieuws over de oefeninterland: Het andere Brazilië 93).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten